Voedingstips voor rode linzen

Voedingstips voor hier

Rode linzen zijn een voordelige eiwitbron die in tal van gerechten kan worden gebruikt. Een kopje gekookte linzen bevat ongeveer 11,5 gram eiwit, of 23 procent van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Deze voedingsstoffen bevorderen de groei en weefselopbouw, waardoor ze een uitstekende keuze zijn voor vegetariërs en mensen die minder vlees willen eten. Een grote partij linzen kost je maar een paar dollar, en het beste is dat je ze thuis kunt maken wanneer je maar wilt.

rode linzen

Rode linzen bevatten veel vezels, waardoor het risico op kanker wordt verkleind. Een portie rode linzen bevat ongeveer 11 gram eiwit, 42 mg magnesium en ongeveer een gram suiker. Ze bevatten ook ongeveer 40 mg calcium, 1,5 mg zink en minder dan één gram vet. U kunt vlees of granen toevoegen om uw maaltijd voedzamer te maken. Als je je zorgen maakt over de voedingsvezels in linzen, kun je ze ook in je dagelijkse voeding opnemen, maar onthoud dat ze geen tryptofaan bevatten.

Rode linzen bevatten naast veel voedingsvezels ook veel antioxidanten, die het immuunsysteem van het lichaam helpen goed te functioneren. Ze zijn rijk aan zink, wat een gezonde huid bevordert, en koper, wat helpt bij de botvorming. De lage glycemische index maakt ze een uitstekende keuze voor diabetici. De eiwitten en vezels in rode linzen kunnen ook een goede energiebron zijn, evenals een bron van vezels.

Klik op deze link: valledelsole.nl